Wednesday, February 02, 2005

Kelahiran Paus Biru

Kah kah kah. Terjaga 5.30 pagi pasal kerja tak siap and ended up buat blog baru. Ngeng tak?? Kejelesan dengan blog orang lain, walhal blog aku top secret, takleh tembus punya. So terasa ada la ala ala nak buat public blog untuk tatapan umum tanpa perlu di censor censorkan lagi...

Pasal apa paus biru?? Satu - aku memang suka main air. Pas tu saiz aku pun ada la ala ala sebesar paus biru tu kan. Lagi satu, paus biru takde gigi. Besor besor dia tu, nak makan main tapis je udang geragau dari air laut. Takdelah ganas macam killer whale ataupun jerung. Lagi satu, dia ni haiwan terancam. Macam aku jugakla, lebih kurang...

So... citer pagi ni... Ada 2 job yang dah overdue - satu patut hantar semalam, satu lagi minggu lepas :-p Aduh! Nasib baik semalam kat ofis takde kerja, so aku bantai la buat keja freelance ni. Job lagi satu tu, target hari ni aku buat la.

Malam ni ada MNS meeting pulak dah... sabar je lah aku. Macam mana la aku boleh kena heret buat benda2 pro bono yang memakan energy aku yang maha terancam ni? Tapi nak tak nak, aku kena jugak memperjuangkan planet aku yang aku sayang - planet "environment". Pasal environment jugak la aku sibuk-sibuk join Projek Tekad minggu lepas. Padahal aku tau, aku sure takleh glamer macam coach2 yang lain, pasal aku kerja kompeni kecik, kasi kad pun kad freelance pasal kad kompeni aku tak siap2 dari hari tu lagi. Aku ni memang sensistif sikit pasal glamer-glamer ni pasal aku suka jeles kat orang. Almaklumlah, aku ni datang dari planet yang asing buat kebanyakan orang lain, so kalau nak compete, sure aku kalah nye.

But in any case, aku bersyukur ada kawan2 yang rapat dengan aku semenjak dua menjak ni, so takdelah rasa alien sangat. Alamak! Dah masuk subuh ker? OKlah... continue this later. Nak siapkan benda alah yang tergendala tu, boleh email siap2 and hantar invoice. Kaya sikit aku - boleh la nak membayar hutang and pergi holiday kat Endau -Rompin... Tempat yang aku dah lama nak lawat sejak aku kat sekolah lagi... :-p


No comments: