Tuesday, July 25, 2006

Saya tiada simpati untuk anda

A gem from K Su...

Aku pun tak tau pasal apa aku seronok sangat baca cerita nih... Ha ha. Ngkorang yang paranoid sangat takut boroi tu, ambikla iktibar, ya? :-D

Azam (bukan nama sebenar)Doktor saya risau ni. Saya baru sebulan kahwin,
sakit kepala, sesak nafas, cepat lapar, saya takut badan saya semakin naik!
Saya; Siapa masak di rumah?
Azam : Isteri saya
Saya : dia kerja tak?
Azam : kerja
Saya: Siapa kemas rumah
Azam : isteri saya laaa
Saya: Sama sama kerja , tapi dia kena kemas rumah , dia kena masak,
belanja bersama, duit anda guna beli rokok dan kekedai kopi sebab dia
korbankan duit dia menunaikan tanggung jawab anda untuk nafkah keluarga.
Azam Tersengih.
Saya: mari saya periksa.....selepas periksa...Anda di sakit perut,
sebab mungkin tak biasa dengan masakkan yang pedas, sebab isteri masak
pedas, sesak nafas dan cepat lapar berpunca di situ dan mungkin juga
sakit kepada dari punca yang sama.
Azam: jadi saya tak boleh makan pedas sangat ya? Memang isteri saya
masak pedas!
Saya: Nanti bila dapat anak siapa jaga agaknya? Kalau anda takut gemuk
..sama-sama lah buat kerja rumah tu.....Rasul saw buat kerja rumah,
potong daging , jahit kasut sendiri....
Azam: tersengih lagi
Saya: ok ambil ubat di kaunter...kalau sakit lagi sebab tak tolong
isteri masak dan kemas rumah dan jadi gemok sebab itu, saya tak ada
simpati untuk anda!

by Dr Suriyakhatun Osman

K Su is a spiritual healer as well as doctor. You can read more about healing at http://holisticleaders.com

No comments: