Tuesday, November 09, 2010

Antara Realiti dan Fantasi...

Kadangkala aku suka bermimpi... Mimpi-mimpi indah yang langsung tidak berpijak di bumi nyata. Ada kalanya aku lupa, siapa diriku sebenarnya. Malah sering aku keliru, antara fantasi dan realiti, mana satu hakikat diriku? Akan tiba satu ketika di mana aku terpaksa memilih, dan mengambil tindakan, supaya sekurang-kurangnya tak semua angan-anganku kosong semata...

Antara yang mungkin terjadi:
1. Jadi superbiker.
- OK, maybe not superbiker. Tayar jer dah lebih kurang harga keta buruk aku. But at least upgrade la kapcai rempit tu ke something yang lebih sesuai untuk saiz XXL aku ni. At least tak la segan parking depan ofis...
- First course of action - pi ambik lesen motor.

2. Beli apt/condo - If I EVER find something that is not super overpriced, insya-Allah.

3. Slim down.
- Been going to the gym and working out. Stamina dah much improved, joints tak sakit lagi. Very good, tapi weight & fat mass masih terlalu tinggi. Will need to control food intake and do more cardio to balance weight training and yoga.
- should remember that my preferred shape is long & lean, not tall and fat. Long & lean would also complement the hot bike.

So... sexy superbiker buys bike to celebrate losing weight? Fine. Just make sure you manage to keep this job. Not easy to find something you love so much :D

No comments: